Mısır seyahatim oldukça sancılı bir vize alım döneminden sonra gecikmelide olsa başlamıştı. Hurghada’ya varmış ve hala bu farklı kültürü anlamaya çalışıyodum. Kahire turu sormak adına girip Safari turu satın alıp çıktığımız tur şirketi bize hiç beklenmedik bi deneyim imkanı sunmuştu. Çölde safari aklımda hiç yokken bir anda heyecandan uyutmayan bir şeye dönüştü benim için.

Öncelikle tur şirketinin kartını sizlerle paylaşmak istiyorum. Çünkü fiyatlar oldukça uygundu ve eğer Türk olduğunuzu söylerseniz, yapabilecekleri indirim sizleri şok edecek emin olabilirsiniz:)

Turun fiyatı bize iki kişi herşey dahil 60 euroya geldi. Ki turistlere bu turu kişi başı 90 eurodan satıyolar. Yani ciddi bi indirim aldık. Adam Türk olduğumuzu duyduğunda turda indirim yapmakla kalmayıp normalde tur esnasında 20 mısır pounduna satılan eşarplardan bize birer tane hediye etti.

Sabah heyecan içinde kalkıp safariye uygun giyinerek jeep’i beklemeye başladık. Safari jeep’i bizi otelin önünden aldı, içinde başka otellerden topladıkları birkaç kişi de vardı elbette. Şehir içinde bir kaç dakika ilerledikten sonra araziye giriş yaptık ve heyecan orda başladı. Jeep bir anda hızlandı ve engebeli yolda bizi hoplatarak ilerlemeye başladı. İşte safari maceramız başlamıştı.

Önce küçük bir alana ulaştık. Eşyalarımızı orada bırakmamızı, çünkü atv’ye bineceğimizi söylediler. Eşyaları bırakmak konusunda gerçekten içim rahat değildi. Cüzdanım ve herşeyden önemlisi pasaportum için endişeliydim. Fakat tur’daki rehberimiz hiçbirşey olmayacağına dair bana açıklamalar yaptı. Çaresizce eşyalarımı bıraktım. Eşarplarla kafamızı, yüzümüzü, sadece gözlerimiz açık kalacak şekilde kapatmamız gerekiyordu. Çünkü çölde atv ile hız yapacaktık ve kumdan kadın olmak gibi bir niyetim yoktu:) Eşarpla kendimizi tamamen örttükten sonra gözlerimiz için gözlükle önlem aldık. Not: sakın yanınızda gözlük götürmeyi unutmayın.

Ve arka arkaya dizili atv’lerin üzerine atladık. ilk 5 dakika kullanmayı tam olarak kavrayamadığım için hızım bir hızlı bir yavaş, bütün sırayı kanser ettim! ama sonunda kaptım ve Mısır çöllerinde atv ile özgürdüm! Çölün ortasında bir fotoğraf molası verdik. Herkes atvlerle ya da alışılagelmiş çöl pozlarıyla fotoğraf çektirdikten sonra tekrar dönüş yoluna koyulduk.

en döner dönmez bir eşyalarıma göz attım tabii:) Herşey yerli yerindeydi. Eğlence bitmiş miydi? hayır! sırada bütün safari boyunca en çok zevk aldığım deneyim vardı, SPIDER!

Sadece iskeletten oluşan bir araç düşünün. Küçük iskelet bir yarış arabası. Ve isminin hakkını verip çölde adeta bir örümcek gibi ilerliyor. Spider’i iki kişi kullanıyorsunuz. Bir kişi direksiyona oturuyor. Çölün belli bi noktasına kadar gidildiğinde dönüşte diğer kişi direksiyona geçiyor. Fakat bu Atv gibi değil, oldukça hızlı. Hayatımda bu kadar çok ne zaman eğlendim bilmiyorum. Mısır’da çölde son hızla gidiyorduk ve etrafımızda hiçbişey yoktu. Sanki çöl sonsuzdu. Mükemmel bir özgürlük hissi uyandırdı bende. Spider hakkında saatlerce konuşabilirim sanırım atlasam daha iyi olacak:)

Spider’dan döndükten sonra sıra deveye binmeye gelmişti. Fakat bu develer benim daha önce gördüklerimin iki katı kadardı. Utanarak söylüyorum, korkumdan binemedim. Develerin alanından yürüyerek eşeklerin ve atların bulunduğu bir alana geçtik. Ata bindim çok uysal ve çok güzel atlardı.

At binişinden faytonla küçük bir tura geçtik. Sonrasında yemek yemek üzere bedevi çadırına götürüldük. Adana kebab tarzında bir et servis edildi. ıkça söylemem gerekirse Mısır’da herhangi bir şeyi yemeden önce otuz kere düşündüm. Bütün bu etkinliklerden sonra o kadar acıkmıştımki, bu eti herşeyi göze alarak yedim:)

Sonrasında Mısır kültürünün yaşatıldığı bir akşam sefasına bağladık. Ortada yuvarlak bir alan vardı ve o alanın etrafında dizilmiş sandalyeler. Oturduk ve merak içinde beklemeye başladık.

Önce bir adam çivilerin ve camların üzerinde hepimizi şoka sokan gösteriler yaptı. İzlerken kalbim yerinden çıkacaktı (Televizyonda izlemeye benzemiyormuş). Daha sonra hoş bir esmer ablamız bize 20 dakikalık bir oryantel gösterisi yaptı.

Gerçekten koca güne dağılan inanılmaz keyifli bir deneyimdi. Akşam gösteriler bittikten sonra hepberaber alana yürüyüp oradan otobüslerle otellerimize bırakıldık.

Mısır’a sadece bunu yaşamak için bile tekrar gidebilirim! Kesinlikle eğer Mısır planınız varsa, piramitlerden sonra listenin ikinci sırasına eklemeniz gereken şey Safari turu olmalı. Pişman olmayacağınıza söz veriyorum.

Ve tabiki herşey bunlarla sınırlı değil. Bir sonraki Mısır Seyahati paylaşımımda sizlere gezimin en önemli kısmını, Kahire Turu’nu anlatacağım! Beni büyüleyen Müze ve Piramitleri paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Aklınızda yoksa bile Mısır’ı görülmesi gerekenler listenize ekleyin. Eğer gidiyorsanız, çok eğleneceksiniz! Şimdiden iyi tatiller:)